torsdag 18 februari 2010

Martins kasslergratäng

Min Martin gör hellre allt annat än laga mat. Så hemma hos oss blir det för det mesta jag som står för den biten. Men ibland så blir jag så sugen på hans kasslergratäng (ja den hjälpte honom på vägen till mitt hjärta ;) )så då får han minsann ställa sig vid spisen. Så kommer att ske i helgen! Har ni inga middagsplaner än är detta ett tips som är verkligen gott! Och enkelt (särskilt för min del som bara får äta....)!

Kassler i skivor
1 gul paprika i strimlor
1 röd paprika i strimlor
Purjolök i långa smala strimlor
1 msk Curry
3-4 msk Chilisås
3 dl Mellangrädde
1,5 - 2 dl riven ost
1 brk med anananas i skivor
2 bananer

Stek kassler så den får lite knaprig yta. Fräs sedan paprikorna och purjolöken i curry och smör.
Varva paprika och purjoblandningen med kasslerskivorna i en ugnsfast form.
Blanda grädde med chilisås. Häll över i formen.
Lägg på bananer och ananasen över. Strö på riven ost.
Gratinera ca 20 minuter i 225 grader.
Servera med basmatiris och sallad.

Inga kommentarer: