måndag 4 januari 2010

Längesedan...

Skärpning! Även om jag inte har skrivit här på EVIGHETER, så bakar och äter jag och min familj faktiskt mat.

På två dagar har jag bakat 6 limpor bröd. Dock ej till mig själv men till min familj. Så det blev vanligt bröd dvs med gluten. Det gick bra. Även om jag inhalerat lite gluten mår jag bra... Känns bra att låta även Sixten och Martin få lite hembakat ibland, dessutom är det ju så himla dyrt att köpa bröd. Recepten var vanliga simpla bröd. Ett par rågsiktslimpor och ett par sirapsbröd. De blev goda fick jag veta :)

Men nu är jag oxå sugen på hembakt. Får nog bli nåt till mig själv imorgon. Ska leta lite här på bloggen och se vad jag kan hitta. Ev surdegslimpan som är mkt god och hållbar. Hittar jag nåt annat spännande lovar jag skriva ner vad det blir.

PÅ återhörande (jag lovar!)

God fortsättnig på nya året förresten

Inga kommentarer: