torsdag 26 mars 2009

Glutenfria våfflor

Lite efter den riktiga våffeldagen, på söndag ska vi äta våfflor. Det är Martins kollega och vän Erik samt han sambo Petra som vill komma ut till oss och bjuda på dessa musigheter.
Det tackar vi ju inte nej till.
Vilka vänner!

Jag sa dock att jag tar ansvar för att ordna en smet till mig som jag kan äta. Hittade detta receptet som jag tänkte testa.

2 ägg
3 dl mjölk
2 msk majsolja
3 dl majsstärkelse (Maizenamjöl - inte redningen)
2 tsk bakpulver
1 krm salt

Blanda majsstärkelse, bakpulver och salt. Vispa äggen med en hälften av mjölken och oljan. Häll i äggblandningen i majsblandningen. Vispa ner resten av mjölken tills det blir en slät smet. Grädda. TIPS! Vispa i smeten mellan gräddningarna eftersom mjölet vill sjunka till bottnen!

Update: Våfflorna var GRYMMA!!!

Inga kommentarer: