tisdag 6 januari 2009

Havre & Quinoagröt

Mmm så gott det är. Mosar man i en banan eller har olika frukter eller bär (t ex sådana man köper frusna) samt en skvätt kanel i tycker jag det är så gott. Det är verkligen en bra kvällsmåltid när man är ensam hemma. Tar en minut att göra och blir inte en massa disk. Samt alla ingredienser finns hemma :)
Och efter gröten kommer det nästbästa - knäckeskiva med avocado och två skivor kalkon.
T o m de glutenfria Havreknäckena smakar super med detta pålägg.

Har ni inte testat denna så gör det!



(Bild från Frebaco)

1 kommentar:

Tanja sa...

Hej!
Samosas gjorde vi enligt detta receptet:
http://minfruktsallad.blogspot.com/2008/11/samosas.html
Jag penslade dock med ägg istället för olja som man ska göra enligt receptet. Helt ärligt så var det sådär gott bara. Jag har svårt för "bak-kryddor" som kardemumma eller saffran i mat, men gillar man det tycker man säkert om dessa också.
Jag kan tänka mig att de blir jättegoda med tex fetaost, spenat och soltorkade tomater som fyllning. Men då är de inte indiska längre ;)
KRAM